Hírek
2015. Július 11. 11:00, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Jól vizsgázott a gyakorlatban a magyar elektromos kukásautó
Csaknem egyéves próbaüzem alatt jól vizsgázott a gyakorlatban a magyar elektromos kukásautó.
Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetem (DE) műszaki karán kifejlesztett elektromos kukásautó, amely a békéscsabai csaknem egyéves próbaüzem után karbantartásra érkezett vissza a DE villamosmérnöki és mechatronikai tanszékére - közölte az egyetem sajtóirodája pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint tavaly szeptemberben készült el a tanszék munkatársai által fejlesztett innovatív, napelemmel ellátott elektromos hajtással rendelkező kommunális hulladékgyűjtő (kukásautó) prototípusa, amivel gazdaságos módon kiváltható a manapság használatos, nagy költségeket felemésztő begyűjtési eljárás.
A szemétszállító autó a napi munkában is bizonyított, a Tappe Hulladékgazdálkodási Kft. által üzemeltetett jármű a várakozásoknak megfelelően teljesített, mérhetően gazdaságosabb az üzemeltetése, mint hagyományos kukásautóknak - ismertette a sajtóiroda.
A P rendszámmal ellátott, közúti próbákra alkalmas prototípus jármű tavaly szeptember óta Békéscsabán heti három-öt alkalommal napi két fordulóban, összesen 1500 kilométert megtéve gyűjtötte a szemetet. A próbaidőszak alatt teljesített mintegy háromszáz, egyenként 25-30 kilométeres fordulóban összesen több mint ezer tonna szemetet gyűjtött össze. Az autót a szakemberek közösségi és családi házas környezetben is tesztelték.
Husi Géza tanszékvezető, a műszaki kar dékánhelyettese elmondta: a tanszék által szabadalmaztatott hajtás teljes egészében beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a gyakorlatban is igazolódott, hogy a villamosmérnöki és mechatronikai tanszék által épített kisebb járművekben (kisteherautó, személyautó) sikerrel alkalmazott hajtási elv teherautókban – akár kamionokban is –, és közösségi járművekben, buszokban is sikeresen alkalmazható.
A járműhöz kiválasztott akkumulátorok állapota is jobb a vártnál, ami azt jelenti, hogy a menet közbeni töltés is sikeresen alkalmazható ezeknél a hajtásoknál – foglalta össze a tapasztalatokat a tanszékvezető.
fotó:illusztráció
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld
Árvíz - Orbán Viktor: megkezdődött a védekezés legnehezebb szakasza
Megkezdődött az árvízi védekezés legkomolyabb és legnehezebb szakasza, ami a számítások szerint jövő hét csütörtökig tart
2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld
Árvíz - OVF-szóvivő: kisebb lesz az árvíz, mint 2013-ban
A becslések szerint a maximális vízszint 40 centiméterrel alacsonyabb lesz, mint a 2013-as nagy árvíz idején Budapestnél, illetve a város feletti folyószakaszokon -
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld
Árvíz - Orbán Viktor engedélyt adott a Lajta-menti szükségtározó megnyitására
2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld
Árvíz - OVF: hosszú ideig elhúzódó árhullámra kell felkészülni
Hosszan elhúzódó árhullámra kell felkészülni, sokáig lesz érvényben harmadfokú készültség az érintett folyókon - mondta az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) szóvivője az M1 aktuális csatorna kedd délutáni műsorában.