Hírek
2012. Október 15. 11:00, hétfő |
Helyi
Forrás: mti
Balatoni Hajózási Zrt.: van létjogosultsága a Fonyód-Badacsony kompnak
Heteken belül elkészül a tervezett második balatoni, Fonyód és Badacsony közötti kompjárat megvalósíthatósági tanulmánya, -
- amelynek eddigi részeredményei alátámasztották a mintegy 8 milliárd forintos beruházás létjogosultságát - közölte Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója szombaton az MTI-vel. Az 5,5 kilométeres távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg.
Horváth Gyula kifejtette: a projekt első lépéseként már tavaly nyertek el támogatást a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, annak eredménye alapján dönthet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) arról, támogatja-e a tervek megvalósulását pályázat kiírásával, illetve uniós forrás hozzáférhetővé tételével. Ezzel párhuzamosan társadalmi vitát is terveznek az érintett két településen.
A második balatoni kompjárat megvalósításának - ha azt az NFÜ mellett Brüsszel is támogatandónak tartja - még a jelenlegi, 2013 végén záruló uniós fejlesztési ciklusba bele kell férnie, vagyis legkésőbb 2014-ig meg kell épülnie - tette hozzá.
A két hajózási évadot figyelembe vevő megvalósíthatósági tanulmányban azt vizsgálják, milyen környezetvédelmi, gazdasági és közlekedési előnyökkel járhat és milyen turisztikai vonzerőt jelenthet az új balatoni kompjárat beindítása. Horváth Gyula hangsúlyozta, különösen fontos, hogy kizárólag szakmai alapon dőljön el, milyen előnyökkel, estleges hátrányokkal járna a terv megvalósulása. Hozzátette: a terv egy sekély vízben is járni tudó, alacsony merülésű kompjáratról szól.
A kompátkelő az előtanulmányok szerint csökkentené a szántódi rév és a Tihanyi-félsziget, valamint a Balaton nyugati településeinek terhelését, közvetlenebb összeköttetést biztosítva a déli part mentén haladó M7-es autópálya és az északi part között. A meglévő kikötők, utak átalakítása, hajók beszerzése, valamint a járulékos infrastrukturális beruházások 8 milliárd forintba kerülnének. Az új, 60-65 méter hosszú komphajók 48-50 autó és - az egyéb terheléstől függően - 350-1000 utas szállítására lennének képesek.
Az eddigi számítások szerint a Badacsony és Fonyód közötti személyhajózási útvonalon évente 100-120 ezer utas közlekedik. Ennek a személyforgalomnak a lebonyolításával önfenntartó lehet az új kompjárat, a szállított gépjárművek utáni bevétel pedig már hasznot is hozna. Az előzetes becslések szerint a szántódi rév gépjárműforgalmának 20-25 százaléka, évi 70 ezer autó terelődne át az új kompjáratra, és legalább még egyszer ennyi jármű szállítására volna igény évente.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Helyi
Bajnokok Ligája - Elindultak a budapesti döntő előkészületei
A Puskás Arénában lezajlott a labdarúgó Bajnokok Ligája budapesti döntőjének előkészületeit beindító első munkaértekezlet.
2025. Augusztus 17. 00:00, vasárnap | Helyi
Vida Beni ismét gokartban!
Augusztus közepén rendezték az RMC Hungary Gokart Országos Bajnokság IV. fordulóját, ezúttal Kecskeméten.
2025. Július 24. 07:25, csütörtök | Helyi
95 907-en nyertek felvételt a magyar felsőoktatásba
Az elmúlt másfél évtized legsikeresebb felvételije az idei, 95 907-en nyertek felvételt a sikeres, megújult magyar felsőoktatásba
2025. Szeptember 03. 09:56, szerda | PR
Anyagi kényszer, infláció, bizonytalanság – milyen nyugdíjas évekre számítanak a középkorúak?
A középkorú magyarok nagy része nyugdíjasként is dolgozna, leginkább anyagi okokból, a K&H biztos jövő reprezentatív kutatása szerint.