Városlista
2024. május 1, szerda - Fülöp

Hírek

2019. Augusztus 27. 10:51, kedd | Belföld
Forrás: mti

A földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos az ADAC szerint

A földgázüzemű autó környezetkímélőbb mint az elektromos az ADAC szerint

A földgázüzemű autó messze megelőzi az elektromos autót környezetvédelmi szempontból a német autóklub, az ADAC hétfőn publikált tanulmánya szerint.

A különböző járművek környezetvédelmi "lábnyomának" tényleges megítéléséhez az egyes járművek előállításához szükséges, valamint a teljes élettartam folyamán felhasznált, illetve a roncsok újrahasznosításához szükséges összes energiát figyelembe kell venni - szögezi le az ADAC tanulmánya.

A fosszilis energiahordozók elégetésekor keletkező szén-dioxid mellett a környezetvédelmi lábnyomban nem szabad figyelmen kívül hagyni a gázüzemű hajtások metán (CH4) és a biomasszából előállított üzemanyagok dinitrogén-oxid (N2O, "kéjgáz") kibocsátását sem.

Mindezeket figyelembe véve környezetvédelmi szempontból a legjobb életciklus-adatokkal a földgázhajtású és a hidrogénüzemű járművek büszkélkedhetnek.

A németországi energiamixet figyelembe véve - ami az elektromos autók tényleges "üzemanyaga" - a földgázhajtású autó teljes életciklusában kisebb környezetvédelmi lábnyommal rendelkezik, mint az elektromos. Az elektromos hajtású autó csak abban az esetben előzné meg a földgázhajtásút, ha száz százalékban megújuló forrásból generált áramot használna fel a közlekedéshez.

A jelenlegi németországi energiamix alapján egy kompakt kategóriás elektromos autó 127,5 ezer kilométer megtétele után lesz kevésbé környezetszennyező, mint egy benzines autó, 100 százalékos megújuló forrásból generált áram felhasználásával pedig 37,5 ezer kilométer után.

Egy dízeles autó 219 ezer kilométer megtételéig kevésbé környezetszennyező, mint egy jelenlegi német energiamixen futó elektromos autó és 40,5 ezer kilométerig, amennyiben az elektromos autó teljesen megújítható forrásból származó árammal fut.

Egy földgázüzemű autót soha nem fog tudni megelőzni környezetvédelmi szempontból egy elektromos autó, amennyiben a meglévő energiamixen fut, és abban az esetben is csak 48 ezer kilométer megtétele után, ha száz százalékban megújítható forrásból kapta az elektromos áramot.

Az ADAC a földgázüzemű autókkal kapcsolatban külön kiemeli, hogy mezőgazdasági hulladékból előállított biometánt keverve a járművek üzemanyagába, környezetvédelmi szempontból szinte verhetetlen kombinációt lehet összeállítani.

Környezetvédelmi szempontból egy hidrogénhajtású autót sem tud sohasem megelőzni egy energiamixen futó elektromos autó, és teljesen megújítható forrásból származó árammal is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után.

Az ADAC az elektromos járművek környezetvédelmi hátrányát elsősorban az akkumulátorgyártás magas károsanyag-kibocsátására és a meglévő országos energiamixre vezeti vissza. A tanulmány javaslata szerint amellett, hogy növelni kell az energiamixben a "tiszta" forrásból generált elektromos energia részarányát, a hagyományos robbanómotoros járműveket sem szabad még hosszú ideig leírni, mert az esetükben bioüzemanyag bekeverésével kifejezetten magas hatékonysággal lehet csökkenteni a környezetvédelmi lábnyomot.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.

2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld

Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán

A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el